דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין מחפשי אהבה למחפשי זוגיות? 

מאת    [ 18/09/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3796 פעמים ]

מהו ההבדל בין מחפשי אהבה למחפשי זוגיות?

 

 

מחפשי אהבה 

 

העולם נחלק לשני סוגים של אנשים. יש אנשים שמחפשים אהבה ויש אנשים שמחפשים זוגיות. מחפשי אהבה הם אנשים שעמוק בתוכם כמהים ורוצים קשר אמיתי ושלם.

 

הם רומנטיים, הם מאמינים באהבה, הם בטוחים שיש מישהו או מישהי שנועדו בדיוק עבורם ושאיתם הקשר הזוגי יהיה מושלם, מיוחד, עמוק, מקיף והכי אמיתי שיש. 

 

 

 

החיפוש אחר הקשר השלם

 

מחפשי אהבה מחפשים למעשה קשר שלם, קשר שיש בו חיבור בין שני בני הזוג בכל הרמות האפשריות - ברמה המנטאלית, המינית, החברתית והאנושית. קשר שהוא כמו כפפה ליד ושהכל מתחבר בו.

 

לעומתם, מחפשי זוגיות נמצאים בתוך קשרים שאינם מבוססים על אהבה אלא דווקא על זוגיות, כלומר על חיבור חלקי ומוגבל של שני בני הזוג ועל העדר רגש מלא אחד כלפי השני.     

 

 

 

התאהבות וסקס

 

מחפשי אהבה נוטים לחשוב - בטעות - שאם יש להם קשר זוגי המבוסס על התאהבות ענקית או על סקס מעולה, זהו סימן וודאי וברור שמדובר בקשר של אהבה אמיתית.

 

אלא שסקס מצוין או התאהבות עזה אינם מעידים בהכרח על קיומה של אהבה. להיפך, אם קשר מבוסס רק על שני הדברים הללו - כנראה שאין שם אהבה מלאה אלא משיכה גרידא, כי באהבה הכל מתחבר לכדי שלמות אחת ברמות ובתחומים מגוונים הרבה מעבר למשיכה או התאהבות. 

 

 

 

מחפשי זוגיות

 

ישנו הבדל מהותי בין מחפשי אהבה למחפשי זוגיות. בעוד שמחפשי אהבה מחפשים את הקשר המושלם והשלם, האיכותי והטבעי - מחפשי זוגיות מחפשים סידור, אינטרסים, תן וקח ועסקה טובה.

 

מחפשי זוגיות אינם מאמינים באהבה מושלמת והם מוכנים להעלים עין מכך שהאהבה היא חלקית, כי הם שמים את הדגש על דברים אחרים - אינטרסים, צרכים יומיומיים, סידור לחיים וביטחון כלכלי.

 

 

 

אובדן קשר, פרידה או נטישה

 

ההבדל בין זוגיות לאהבה בא לידי ביטוי ברור במצבים של אובדן, פרידה או נטישה. מצבים אלה אפשריים לגבי זוגיות - אך לא לגבי אהבה. באהבה פרידה או נטישה אינם אפשריים ולכן הם גם אינם קורים.

 

דווקא בזוגיות פרידה היא דבר אפשרי בהחלט ואפילו צפוי ככל שהשנים עוברות, משום שקשר זוגי הוא תמיד קשר עם תנאים, ואם התנאים בטלים - גם הקשר הזוגי בטל יחד איתו, ומת. לעומת זאת, באהבה המצבים הללו אינם מתרחשים מכיוון שמדובר בקשר שלם ללא תנאים והתניות.

 

 

 

מה עושים?

 

אם אתם מחפשי אהבה עליכם להבין שקשר חלקי אינו יכול להפוך לאהבה אמיתית ושגם סקס מעולה או התאהבות אינם מבטיחים שהקשר ישרוד. רק סוג של תחושה פנימית בלב וידיעה עמוקה בפנים מעידים על אהבה של ממש. 

 

אם אתם מחפשי זוגיות עליכם להיות מסוגלים להעלים עין מדברים רבים, לעצום עיניים מפני שקרים מסויימים ולהדחיק את העובדה שהקשר הוא סידור טוב לחיים יציבים ונוחים אך הוא גם מלאכותי ושקרי במידת מה.

 

 

וטיפ לסיום: מחפשי אהבה מחפשים קשר אמיתי ושלם. מחפשי זוגיות משלימים עם העובדה שהזוגיות שלהם מבוססת על שקר מסויים. השקר אינו מפריע להם "לשחק" את המשחק הזוגי, לדבר על אהבה וליצור מראית עין של אהבה וחום, בדיוק כפי שהשקר אינו מפריע לאנשים לעבוד 35 שנים בעבודה שהם אינם אוהבים וליצור מראית עין של מסירות וסיפוק תעסוקתי בגלל אינטרסים קיומיים של פרנסה וביטחון קיומי.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב